W 'Pocałunku Judasza’, zwanym też 'Pojmaniem Jezusa’ Giotto wybiera linię poziomą jako oś sceny. Przeciwstawia Judasza obejmującego nieruchomego Chrystusa, dynamicznej masie ludzi, wymachujących włóczniami, pochodniami i kijami. Jezus stoi pośrodku i z majestatyczną powagą patrzy Judasza, ubranego w żółtą szatę, symbolizującą zdradę. Twarz Judasza epatuje brzydotą i wulgarnością, co zgodne jest z kodem estetycznym średniowiecza, według którego zło widoczne jest w obliczu człowieka. Po lewej stronie widać św. Piotra który odcina ucho słudze arcykapłana, po prawej ludzi z pochodniami i mężczyznę grającego na rogu.
Ponieważ praca nad freskiem nie pozwala na późniejsze poprawki, malując twarze Giotto wykonał wiele szkiców przygotowawczych. Malował twarze jak i ciała mieszaniną żółtej ochry, czerni, czerwieni i wapiennej bieli, nakładanych na świeży tynk.
Z serii: Sceny z życia Chrystusa. Powstał w latach: 1304–1306,